poniedziałek, 15 maja 2006

Dzień Matki

foto-album... foto-album... foto-album...

Wczoraj po raz pierwszy w zyciu obchodzilam Dzien Matki jako matka :)
I po raz pierwszy moje dziecko wreczylo mi kartke z zyczeniami - doslownie! Wiesiu podal jej kartke i w swoich raczkach przyniosla ja do mnie!
W Polsce to swieto jeszcze przed Wami - wiec przypominam tylko wszystkim o okazaniu szacunku i wdziecznosci swojej matce! Ponoc - "Jaką wdzięczność okażesz rodzicom, takiej spodziewaj się od swoich dzieci"... przynajmniej tak twierdzil Tales z Miletu.
Ja sama bardziej docenilam swoich rodzicow a w szczegolnosci moja mame dopiero jak urodzilam Maye. Wtedy zdalam sobie sprawe jak wiele zmienia sie w Twoim zyciu wraz z przyjsciem na swiat Twojej pociechy.Czy chcesz tego czy nie nagle Twoj swiat ulega kompletnemu przewartosciowaniu - najwazniesze jest malenstwo i jego potrzeby - nic wiecej sie nie liczy. I nie potrafisz myslec o niczym innym ani przestac sie martwic.
Kiedys bedac studentka dziwilam sie dlaczego moja mama nie moze spac dopoki bezpiecznie nie wroce z imprezy...? Teraz juz zrozumialam :)
Bycie matka to zawod na cale zycie, bez wakacji i chwili przerwy, to sposob na zycie, to wybor, ktorego zadna matka, choc nie wiem jak bardzo bylaby zmeczona, nigdy nie zaluje :)I wreszcie to nagroda - kazdy usmiech Twojego dziecka, kazde nawet najmniejsze jego osiagniecie powoduje ze cieplej Ci na sercu.
Bedac matka nauczylam sie wielu niezwyklych rzeczy - jak wszystko w kuchni zrobic jedna reka - bo druga trzymam moja kruszynke, jak wziac prysznic w 5 sekund, jak zdecydowac w co sie ubrac w jednej nanosekundzie - a kiedys zabieralo mi to troche czasu:), jak ugotowac pyszny obiadek w czasie trwania jej drzemki - pol godzinki i do tego nie zrobic przy tym w ogole halasu - zeby czasem jej nie obudzic, i najwazniejsza umiejetnosc - wyspac sie w nocy mimo wielokrotnego wstawania do dziecka! Ktos powie ze to nic takiego, ale zwykla kobieta nie posiadajaca dziecka tego nie potrafi.
Jak pomysle ze to wszystko - i jeszcze wiecej bo miala gorsze warunki mieszkaniowe i zero cieplej wody w domu, zero pampersow i jedzenia w sloiczkach!!! - robila dla mnie moja mama to mam dla niej niewyobrazalnie duzo szacunku i niezmiernie duzo milosci!
Badzcie dobrzy dla swoich mam, szanujcie je i odwdzieczajcie sie czesto za ta milosc, ktora one Wam okazuja kazdego dnia zupelnie bezinteresowanie i bez zadnych ograniczen!
Ten tekst napisalam z mysla o kims kogo znam i wiem ze w przeszlosci bardzo zle traktowal swoja mame i nie szanowal jej wcale. Mam nadzieje ze to przeczyta i jesli jeszcze nie zdal sobie sprawy z tego ile przykrosci jej zrobil swoim zachowaniem to moze ta lektura pomoze mu to zrozumiec....

Pozdrawiam wszystkie Mamy!

2 komentarze:

  1. Asiu wszystkiego najlepszego z okazji dnia Matki, z tego co widze wiem ze bedziesz najwspalniajsza Mama na swiecie, juz jestes.Takze wszystkiego naj naj naj, ja tego jeszcze nie doswiadczylam, ale zamierzam. Nie ma nic najpiekniejszego jak dac zycie drugiej osobie. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aśka, czy ty czytasz w moich myślach? Albo wszystkie matki tak mają? Od dziś będę tu częściej jeśli pozwolisz. Pozdrawiam.aww.

    OdpowiedzUsuń