piątek, 6 maja 2011

I lob u mama

W Stanach wielkimi krokami zbliza sie Dzien Matki.
I w tym roku czuje sie bardzo doceniona przez swoje pociechy, bo okazuja mi ostatnio duzo, duzo milosci:) Olus stal sie nagle baaardzo wylewny uczuciowo i wyznaje mi codziennie "I lob u mama". Otrzymuje tez cala mase baaardzo mocnych usciskow i miazdzacych mi usta i pol twarzy buziakow - czasami wydaje mi sie ze chce za wszelka cene pozostawic odcisk swoich usteczek na mojej twarzy:)
Maya natomiast byla niedawno "Star Student" przez tydzien w szkole i musiala napisac pare rzeczy o sobie, miedzy innymi dokonczyc zdanie: Jestem specjalna, bo...i kazala mi napisac:...bo mama, tata i moj maly brat mnie kochaja! A na pytanie kogo podziwia odpowiedziala - moja mame:)))
Normalnie sie wzruszylam.
Z okazji tego swieta chcialam sie z wami podzielic paroma fragmentami najpiekniejszej amerykanskiej ksiazeczki dla dzieci jaka wpadla mi w rece w bibliotece (a przechodzi przez moje rece duuuzo ksiazek) To dzielo Eileen Spinelli, zatytulowane jest "When you are happy". Mialam lzy w oczach kiedy ja czytalam Mayci po raz pierwszy, bo wydawalo mi sie jakby ktos spisal moje matczyne uczucia, zamknal je w kilku slowach przepieknego wiersza, do tego cudnie ilustrowanego. Zacytuje wam pare najbardziej wzruszajacych zwrotek orginalu i moje tlumaczenie (nieudolne troszke, bo nie jestem poetka)

When you are lonely
I will show up
on your doorstep
with my heart in
a basket

I will whisper
"I love you"
until your loneliness
grows wings
and flies off
like a silken bird

When you are afraid
I will take your hand
and not let go -
except once
to borrow
one hundred tiny stars
to spell out the words:
YOU ARE SAFE
They will shine above you
forever
even in the darkest dark

When you are lost
I will search for you
with my lantern
I will follow the tangled path
and find the way
when there is no path

I will wear out my shoes
and a dozen little
rays of hope
but...

I will find you.

------------------------

Kiedy bedziesz samotna
Pojawie sie
w twoim progu
z moim sercem
w koszyku

Bede szeptac
"Kocham Cie"
az Twojej samotnosci
wyrosna skrzydla
i odleci
jak jedwabny ptak

Kiedy bedziesz sie bac
Chwyce twoja dlon
i nie puszcze -
procz jednego razu
by pozyczyc
sto malenkich gwiazdek
by wypisac slowa:
JESTES BEZPIECZNA
One beda swiecic nad Toba
zawsze
nawet w najciemniejszej ciemnosci

Kiedy sie zgubisz
Bede Cie szukac
z moja latarnia
Podaze zaplatana sciezka
i znajde droge
gdzie nie ma zadnej sciezki

Zuzyje moje buty
i tuzin malych
promykow nadziei
ale...

Znajde Cie


Happy Mother's Day:)

1 komentarz:

  1. Slowa z tej ksiazki naprawde piekne i wzruszajace ale slow twojej coreczki, ze cie podziwia nigdy chyba nie zapomnisz. Gratuluje.
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń