czwartek, 20 czerwca 2024

Nasza Absolwentka

 Przerywam relacje z wakacji wiosennych żeby się pochwalić nasza wspaniała Maycia Samograjcia.

Pisałam juz wcześniej o tym jak amerykański system edukacji kładzie nacisk na indywidualizacje całego procesu dla każdego ucznia. Zamiast tworzyć klasy uczniów w tym samym wieku, które razem uczęszczają na te same zajęcia niezależnie od poziomu na jakim każdy ze studentów jest, w Stanach tworzą różne poziomy zajęć na które wysyłają uczniów biorąc pod uwagę wyniki ich egzaminów i testów. 

Ponadto w liceum dostępne są klasy z college'u, na które można w dwóch różnych formach, jako AP klas czyli advanced placement(zaawansowane kursy) o wyższym poziomie. Poza tym można również zapisać się na tzw: Dual Enrollent, to jest program oferowany dla studentów liceum, który daje im szanse w czasie ich nauki licealnej zarejestrowac się za darmo do college i zacząć swoja edukacje nie płacąc za klasy (bo w college za każda klasę się płaci)

Maya kwalifikowała się na wszystkie bardziej zaawansowane klasy licealne, i już od pierwszej klasy zaczęła robić AP klasy a od drugiego roku była zarejestrowana w college. 

Bardzo ciężko pracowała przez 4 lata, uczęszczała na wszystkie obowiązkowe zajęcia z liceum, na wybrane przez siebie AP klasy, które kończyły się bardzo ciężkimi egzaminami - bo już na poziomie uniwersytetu, dodatkowo codziennie wracała do domu by robić inne klasy z college online. 

Do tego chodziła na ballet 6 dni w tygodniu, biorąc udział w występach weekendowych, które zazwyczaj wymagały dodatkowych długich godzin prób - zazwyczaj wieczorem w piątek i prawie cala sobotę. 

Ale dzięki jej samozaparciu, dobremu zorganizowaniu i planowaniu, bo moja córka miała bardzo szczegółowy plan, który realizowała przez 4 lata - włącznie z wakacjami, podczas których tez robiła kursy online, na początku maja - prawie cały miesiąc przed ukończeniem liceum, nasza córka ukończyła 2 lata studiów i odebrała dyplom na wielkiej uroczystości rozdania dyplomów dla 1300 studentów.








Duma nas rozpierala!!! Jak możecie sobie zapewne wyobrazic, tym bardziej ze w tej samej ceremonii brała udział koleżanka Mayci z baletu, która skończyła liceum dwa lata temu i uczęszczała do college przez dwa lata, podczas gdy Maycia ta sama robotę wykonała w liceum.

Ale na tym się nie skończyło, jeszcze przed ta powyżej pokazana ceremonia dostałam zaproszenie na rozdanie nagród w liceum, gdzie ogłoszono nasza córkę jako tegoroczna Salutatorian - co oznacza ze ukończyła liceum na drugim miejscu ze średnia 7.87!!! Weźcie pod uwagę ze w jej roczniku było 659 studentów! Tytuł Salutatorian jest sam w sobie niesamowitym wyróżnieniem, również oznacza ze podczas uroczystości ukończenia dyplomów Maya będzie siedzieć na podium, jako druga odbierze dyplom i wygłosi przemówienie!!!



To video jest takie chaotyczne bo jak tylko usłyszałam przemowę dyrektora szkoły ręce zaczęły mi się trząść i serce bilo mi jak oszalałe. 

W międzyczasie wiedzieliśmy już ze Maya dostała się do wszystkich collegow, do których wysłała aplikacje, również do swojej numer 1 szkoły - University of Florida - najlepszego publicznego college w Stanach, w Gainesville (2 godziny na północ od nas) gdzie studiował również Wiesiu. 

Tatus byl tak dumny z córki, ze zamówił specjalny plakat przed dom...



Na wielka uroczystość przyleciał nawet mój brat z Polski, jako reprezentacja mojej rodziny, to była super niespodzianka dla Mayci, również przyjechała delegacja z Północnej Karoliny - mama i siostra Wiesia.







A to przetłumaczona przemowa naszej córki...która sama napisała i wygłosiła jakby robiła to regularnie! 
Dziewczyna ma talent to wystąpień publicznych i do pisania przemówień!

Dzień dobry rodzicom, wykładowcom, przyjaciołom i maturzystom roku 2024. Czas wymknął się nam z palców i wreszcie nadszedł dzień, o którym wszyscy marzyliśmy. 

Kiedy dano mi możliwość wygłoszenia przemówienia na zakończenie szkoły, była wczesna wiosna – kwitły kwiaty, drzewa promieniowały jaskrawą zielenią, a słońce świeciło na ziemię w słodkiej niecierpliwości lata. 


W większości dzieł literatury i poezji wiosna symbolizuje czas narodzin, odnowy i nowych możliwości – ale nie zawsze tak było w przypadku naszej klasy kończącej szkołę. Wiosna 2020 roku skróciła nasz rozwój i sprawiła, że rok szkolny stał się okresem nudnej, pozbawionej życia izolacji. Ta klasa akademicka składa się z pierwszych uczniów pierwszego roku, którzy rozpoczęli naukę w szkole średniej w obliczu pandemii, która wymagała od nas zasiania nowych nasion w całkowicie nietkniętym środowisku, zachowując jednocześnie największy dystans, jaki kiedykolwiek widzieliśmy. Mając za sobą jedną ponurą wiosnę, starannie podlewaliśmy i nawożyliśmy glebę z lat licealnych. 

Pielęgnowaliśmy społeczność, nigdy nie traktując balu powitalnego, meczu piłki nożnej czy wiecu motywacyjnego za coś oczywistego. Zapuściliśmy głębokie korzenie w naszych związkach, odkąd dowiedzieliśmy się, jak szybko można je wyrwać jak chwasty. To prowadzi mnie do mojego głównego przesłania dzisiejszego dnia: jesteś tym, kim się otaczasz. Innymi słowy, tworzysz własną społeczność. Kiedy znajdziesz mentorów, wychowawców, rodziców i przyjaciół, którzy przeszli drogę, którą chcesz podążać, przekonasz się, że wytyczasz tę samą ścieżkę i sadzisz po drodze podobne kwiaty. Kiedy patrzę wstecz na moje osobiste doświadczenia w Riverview High School, odnajduję siebie skupiając się na osobach, które rzuciły mi wyzwanie, abym się rozwinęła i stała się osobą, którą się stałam, a nie na samych wydarzeniach i osiągnięciach. Widzę ogród pielęgnowany ciepłem uśmiechów moich przyjaciół i karmiony zachętą nauczycieli w klasie i studiu tańca oraz poza. Chociaż moje korzenie wywodzą się ze środowiska pielęgnowanego przez moją rodzinę, reszta mojej tożsamości, od humoru i manier po zainteresowania i ambicje, wyrosła z kontaktów, które nawiązałem w szkole średniej. Nieświadomie wszyscy zbieraliśmy kwiaty od ludzi, którzy rośli wokół nas, aby stworzyć niepowtarzalne, kwitnące bukiety osobowości. 


Podobnie jak ogród, Twoje cele, pasje i marzenia będą nadal rosły i prosperowały, jeśli będą odpowiednio pielęgnowane. 

Te kwiaty nie tylko wystawią Cię na nowe pomysły i perspektywy, ale będą także służyć jako świadectwo Twojego kompasu moralnego i podstawowych wartości. Jeśli otaczasz się zdeterminowanymi uczniami z planami na przyszłość, Ty także postawisz się na ich drodze do sukcesu. Jeśli otaczasz się osobami promieniującymi pozytywnym nastawieniem i optymizmem, ty także będziesz skąpany w ich słońcu. 


Gdy wiosna dobiega końca, naszym zadaniem jest odnowienie naszych wysiłków, pasji i pragnienia bycia najlepszymi uczniami, przyjaciółmi i ludźmi, jakimi możemy być. Sprzymierz się z ludźmi, którzy pozwolą ci rozkwitnąć w początkującą osobę, którą się staniesz, zamiast pozostać tam, gdzie jesteś. W końcu, kiedy patrzysz na w pełni dorosłe drzewo, tak naprawdę nigdy nie zauważasz jego korzeni. Zamiast tego przyciągają Cię obfite owoce, kwiaty i liście, które z niego wyrastają. 


Chciałabym podziękować mojemu osobistemu ogrodowi, mojej rodzinie, przyjaciołom, nauczycielom i wszystkim pomiędzy, których wsparcie wzbogaciło ziemię wokół mnie, aby pomóc mi wyrosnąć na osobę, która stoi tutaj dzisiaj. 

Bez Twojego przewodnictwa moje liście i płatki nigdy nie stanęłyby twarzą w twarz z nieskończonym błękitnym niebem. Gratulacje dla klasy 2024. Nigdy nie przestawajcie siać, sadzić kwiatów i mądrze uprawiać swój ogród. 

Dziękuję.



Nie mogłabym być bardziej dumna!!! Jej przemowa była przepiękna! 
Nigdy w życiu nie wyobrażałam sobie oglądając amerykańskie filmy i widząc najlepszych studentów przemawiających na ceremoni ze kiedyś będe podziwiać moja córkę na podium! 






Tutaj Maya ze swoimi rodzicami chrzestnymi, którzy poznali się po raz pierwszy pare dni wcześniej i obydwoje przyjechali celebrować swoja chrześnicę!!!


A poniżej Maya ze swoimi wiernymi przyjaciółkami z baletu


I na koniec Maya ze swoim chłopakiem, Gavinem


Aktualnie przygotowywujemy się do wyjazdu Mayci na studia, Maya będzie mieszkać w akademiku z ze swoja najlepsza przyjaciółka Mehar, która tez się dostała do UF, za wszystkie klasy maja będzie miała zapłacone bo dostała stypendium dla rezydentów Florydy za wspaniale wyniki w nauce. Będzie studiować Psychologie, ale właściwie zaczyna to studiowanie jakby na 3-cim roku i jak wszystko dobrze pójdzie powinna skończyć w przeciągu dwóch lat... 
Teraz przygotowywujemy jej wyprawkę by mogla sobie urządzić pokój w akademiku, w ramach prezentu na zakończenie liceum dostała rower by mogla się poruszać po kampusie. 
Jus nie długo - bo w połowie sierpnia zacznie się nowy etap w naszym życiu rodzinnym z jednym dzieckiem na studiach. 

3 komentarze:

  1. Gratuluję zdolnej córki! Piękna przemowa. Pozdrowienia z Opola! Dawno nie zaglądałam, ale przynajmniej było co nadrabiać :D

    OdpowiedzUsuń