środa, 28 stycznia 2009

Going green!

Kiedys ktos stwierdzil ze stany mnie zmienily, zaprzeczylam wtedy. Ale z biegiem czasu stwierdzam ze zmiana nastapila ale nie na zle - jak ow ktos sugerowal, lecz na lepsze. Dzieki duzo wyzszej swiadomosci ekologicznej amerykanskiego spoleczenstwa zrobilam sie bardziej "zielona":) Tyle sie tutaj trabi o tym jak kazdy czlowiek ma wplyw na srodowisko, ze jest tak wiele rzeczy, ktore mozna robic by pomoc naszej planecie, i co najwazniejsze sa tutaj mozliwosci i srodki by realizowac swoje ambitne zalozenia. Zarazilam sie, w pewnym momencie wrecz poczulam wstyd ze nie zmienilismy naszego trybu zycia na bardziej ekologiczny. Zadzwonilam do kompanii zbierajacej nasze smieci i poprosilam o pojemniki do segregacji smieci ( jeden na papier, drugi na szklo, puszki i plastik). Nastepnego dnia czekaly pod naszym domem -za darmo! Procz segregacji smieci, ktora praktykujemy juz od roku chyba, albo dluzej i ktora bardzo dobrze wplynela na moje sumienie, zaczelam uzywac ekologicznego plynu do naczyn. Spelnia swoje zadanie a dzieki naturalnym skladnikom nie zanieczyszcza srodowiska. Ale to mi jeszcze nie wystarczylo, bo w sklepie zauwazylam naturalny plyn do prania i do plukania - juz stoja w mojej pralni:) Chcialabym jeszcze przestac pakowac zakupy spozywcze w plastik - to najnowszy trend teraz, chodzenie do sklepu z wlasnymi lnianymi siatkami - jak za dawnych dobrych czasow w Polsce:) I mam nadzieje ze kiedys uda mi sie przekonac mojego meza bysmy zamontowali filtr na wode na naszym kranie i przestali kupowac wode butelkowana.
Tak wiec jestem zielona i ciesze sie bardzo z tego, robie cos dobrego a to zawsze wplywa dobrze na samopoczucie - polecam!

4 komentarze:

  1. Asiu, jesli mozesz napisz mi jakiej firmy jest proszek i plyn do prania ktorego uzywasz. Ja juz od roku mam w planach przejc na ekologiczne srodki... My uzywamy tylko filtorwana wode, a to dlatego ze wychodzi taniej :). Pijemy tylko wode, zadnych sokow ani innych gazowanych napojow. Ewentualnie herbata i kawa :). U nas jesli chodzi o segregacje smieci to pojemniki na szklo, puszki i plastiki byly u nas od zawsze i przyjezdza po nie specjalna "smieciara", po papier i smieci tez osobna :). Ale niestety znam wiele rodzin ktore mimo tego ze maja pojemniki do segregacji i tak tego nie robia z lenistwa :(
    Pozdrawiam
    Agata

    OdpowiedzUsuń
  2. No akurat w tym temacie Polska chyba tak bardzo nieodbiega, no moze jedynie ten brak funduszy. W wiekszosci sklepow, a juz we wszystkich supermarketach nie ma foliowych reklamowek. Kazdy przychodzi ze swoimi lub moze kupic na miejscu ale ekologiczne. Kosze z segregacja sa na wiekszosci osiedli, wiekszosci firm. Zmywarki sa coraz popularniejsze. Uzywamy energooszczednych zarowek.
    Takze nie jest zle:) Jakbys byla w Polsce tez bys sie zmienila, wiec nie przypisywalabym tego USA a raczej ogolnemu postepowi swiata.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej Aniu! Ja nie twierdze ze w Polsce jest totalne zacofanie jesli chodzi o ekologie, tutaj po prostu jest to dalej posuniete niz zarowki energooszczedne i zmywarki. Jakbys mieszkala w stanach zauwazylabys roznice.

    OdpowiedzUsuń
  4. Agata! Firmy ktore uzywam to Seventh Genretion i Green Works.

    OdpowiedzUsuń